Spojená škola Nižná - spätná väzba pedagógov
06.01.2018 00:00Odborná prednáška s názvom ,,Školská a rovesnícka mediácia“ sa vracia k podstate výchovy a vzdelávania, a tou je vzájomná interakcia účastníkov tohto procesu, teda študentov, rodičov a učiteľov.
Odborná lektorka Mgr. Bieleszová sa vo svojej prednáške zamerala na to, ako spoločenské a technologické zmeny ovplyvňujú uvedené subjekty výchovno-vzdelávacieho procesu, a tým aj ich vzájomné vzťahy, hodnoty, priority a schopnosti. Téma prednášky je aktuálna a súčasne veľmi dôležitá, lebo súvisí s novým prístupom učiteľa k žiakom, metódami a cieľmi vyučovania. Lektorka vo svojej prednáške analyzovala novo vynárajúce sa potreby žiakov, konfliktné situácie, príčiny konfliktov a problémové správanie sa žiakov. Okrem dôkladnej analýzy však poslucháčom poskytla aj teoretické a praktické rady, ako riešiť konfliktné situácie, ako pristupovať k tzv. problémovým žiakom a ako aj v nových podmienkach rozvíjať svoje pedagogické kompetencie. Pre poslucháčov bola prednáška zaujímavá nielen témou, ale aj podaním, lebo lektorka dokázala svoje hlboké teoretické vedomosti podložiť skúsenosťami z vlastnej pedagogickej praxe a názornou powerpointovou prezentáciou. Celá prednáška bola rámcovaná vhodnými videoukážkami, ktoré mali etické posolstvo a viedli poslucháčov k tomu, aby o daných témach premýšľali a vytvárali si na ne vlastný názor.
Ako učiteľ a súčasne rodič školopovinných detí hodnotím uvedenú prednášku veľmi pozitívne, pretože okrem spomínaných poznatkov mi ponúkla nové podnety, zdroje, pohľady a upriamila ma na podstatu výchovno-vzdelávacieho procesu, to znamená na interaktivitu a vzájomnú prepojenosť vzťahov rodičov a detí, učiteľov a žiakov, rodiny a školy.
PhDr. Miloš Kázik
Téma školskej a rovesníckej mediácie je veľmi aktuálna a dovolím si tvrdiť, že aj jedna z kľúčových vo vzťahu učiteľ a žiak. Tréning, ktorý som absolvovala pod vedením vynikajúcej lektorky Mgr. Bieleszovej mi pomohol nielen pomenovať situácie, v ktorých sa často ocitnem, ale mi ukázal aj rôzne možnosti riešenia, v ktorých platí, že víťazom je každá zo zúčastnených strán (win-win). Len v pokojnej pracovnej atmosfére môže žiak naplno uplatniť svoj talent.
Mgr. Bieleszová nám predviedla vynikajúci tréning, ktorého obsah budem prakticky aplikovať vo svojom každodennom kontakte so žiakmi. Ďakujem,
Ing. Beáta Ľubová
Prednáška odzrkadľovala situáciu v dnešnej dobe, čo sa týka detí a ich sociálneho prostredia, či už je to škola, rodina alebo kamaráti. Predovšetkým nám dospelým, učiteľom, vychovávateľom a v neposlednom rade aj rodičom, ukázala iný uhol pohľadu na moderný svet, do ktorého sa rodia naše deti, na jeho výdobytky a rýchle napredovanie v technickej sfére. Bolo poukázané aj na nebezpečenstvá, s ktorými študenti prichádzajú do styku a lektorka načrtla ako postupovať pri riešení „problémových detí“. Téma bola aktuálna a prínosom pre každého z nás.
Mgr. Anna Benická
Na prednáške s pani Mgr. Dušankou Bieleszovou bolo otvorených veľa závažných tém. Objavili sa tu myšlienky, ktoré boli pre mňa ako učiteľa (pracovníka s ľuďmi) nové.
Pani má veľmi príjemný hlas (vhodný do rádia :-), počúvateľný.
Stále máme tendenciu si myslieť, že na Orave žijú rodiny usporiadane a deti majú stabilné rodinné zázemie, čo ale nie je pravda. Preto je nevyhnutné so žiakmi pracovať individuálne, snažiť sa pochopiť ich situáciu a posunúť ich, naznačiť im smer riešenia problémov.
Témy okolo učiteľa bolo tiež zaujímavé a poodhalili nám mnohé „zákonitosti“ správania sa v kolektíve. Mám pocit, že my by sme sa mali podržať, povzbudzovať , navzájom si radiť...
Učiteľ žije podľa mňa v strese, musí nájsť techniky ako sa ukludniť a zvládať stres. Myslím, že táto prednáška by určite mala mať ďalšie pokračovanie v praktických ukážkach.Ďakujem zo srdca.
Mgr. Kristína Puková
———
Späť