Pocity učiteľa pred stratou motivácie
15.09.2015 21:14Prípadovú štúdiu je vhodné využiť počas tréningových aktivít s učiteľmi. Jej cieľom je zadefinovať pocity učiteľa, ktorý sa cíti demotivovaný.
Prípadová štúdia:
Učiteľ prichádza do školského prostredia s nadšením a víziami. Každý jeho krok je starostlivo sledovaný kolegami. Pripravuje tvorivé aktivity, ktoré oživujú zabehnutý režim. Aktivity sú zamerané na zážitkové učenie. Kladie dôraz na aplikáciu teoretických vedomostí v praxi a skúša rôzne formy vyučovania v snahe overiť si nadobudnuté vedomosti z vysokej školy v praxi. Učiteľ očakáva okrem pribúdajúcich povinností i pochvalu a povzbudenie. Na pracovnej porade je však jeho aktivitám verejne vytknutá nedôslednosť v príprave. Učiteľ je demotivovaný a frustrovaný. Pôvodne dobrý úmysel sa mení na nočnú moru. Po porade čaká učiteľa kritický rozhovor s riaditeľom školy.
Úloha v tíme:
Ako učiteľ najlepšie opíše, čo v danej situácii cíti?
V ktorých situáciách v kolegiálnom vzťahu používame najčastejšie vetu: „Ja už neviem, ako ďalej“ ?
———
Späť