Témy rovesníckej mediácie v predmetovej komisii
27.01.2015 23:00
Školská mediácia môže byť jednou z tém zasadnutia niektorého z metodických orgánov školy, napr. predmetovej komisie výchovných predmetov. Komisia môže fungovať ako koordinačný a evaluačný orgán začleňovania rovesníckej mediácie do kultúry školy.
Otázky na diskusiu v predmetovej komisii (1. stretnutie) - Identifikácia konfliktov a definovanie kompetencií
- Aké sú najčastejšie konflikty medzi žiakmi?
- Ktoré sú najohrozenejšie cieĺové skupiny žiakov?
- Ktorá časť priestorov školy je z hľadiska možných zdrojov konfliktov najnebezpečnejšia?
- Aké vlastnosti by mal mať rovesnícky mediátor?
- Ktoré ročníky v našom prostredí je vhodné zapojiť do programu rovesníckej mediácie priamo?
- Čo očakávame od rovesníckeho mediátora (Aké úlohy by mal plniť?)
Proces výberu rovesníckych mediátorov (napr. 5. až 9. ročník - dvaja žiaci v triede) - VÝZVA a PRIHLÁŠKA.
-
Príklad prihlášky: ZŠ Park Angelinum, Košice
Vo vyhlásení by mali byť pomenované predpoklady pre výkon činnosti mediácie (prediskutované v predmetovej komisii) a stručne popísaný popis toho, v čom bude spočívať tréning budúcich školských mediátorov.
- dvoch žiakov - jedného z vlastnej triedy a jedného z inej triedy,
- učiteľa,
- rodiča,
- nepedagogického zamestnanca.
- Ako žiaci v triedach reagovali na vyhlásenie výzvy?
- Koľko detí bolo prihlásených?
- Ako reagovali učitelia, rodičia, nepedagogickí zamestnanci školy?
- Ako prebiehal tréning rovesníckych mediátorov?
- Aká je spätná väzba detí?
-
Aký je plán ďalších aktivít?
-
Ako reagujú na rovesníckych mediátorov ich rovesníci v triede (spätná väzba od triednych učiteľov).
- Aké výraznejšie konflikty v triedach sa vyskytli v priebehu školského roka?
- Ktoré kompetencie je treba naďalej posilňovať?
- Aký plán mediačných aktivít je potrebný pre udržanie motivácie rovesníckych mediátorov?
- Aká je úloha rovesníckych mediátorov v triedach vo vzťahu k spolužiakom, učiteľom, triednemu učiteľovi, ambasádorovi?
———
Späť