Triedny učiteľ o rovesníckej mediácii informuje žiakov
27.01.2015 00:00
Prvým, kto o programe rovesníckej mediácie informuje žiakov, býva zvyčajne triedny učiteľ. Postup:
Oboznámenie s pojmom "mediácia"
- Čo znamená pojem mediácia?
- Mediácia je odvodená od latinského slova medius, čo znamená stredný, prostredný. Z toho je možné odvodiť, že mediátor by mal byť v procese mediácie treťou osobou, ktorá je nestranná.
Informovanie o výhodach rovesníckej mediácia
- Čo prináša mediácia do škôl?
- Aké konflikty sa najčastejšie vyskytujú v prostredí našej triedy?
- Výhody rovesníckej mediácie v triede
Zručnosti rovesníckych mediátorov
- Aká zručnosti by mali mať rovesnícki mediátori?
- Pre budúcich mediátorov je dôležité mať zručnosti v piatich smeroch: aktívne počúvanie, hľadanie dôležitých faktov, identifikácia problému, preformulovanie sporných viet, tlmenie emócií, usmerňovanie vzájomnej dohody.
Proces výberu rovesníckych mediátorov
- Ako sa vyberie rovesnícky mediátor?
- Spolužiaci v rámci diskusií navrhnú kandidátov na túto pozíciu, resp. žiak, ktorý mý záujem byť rovesníckym mediátorom musí o miesto v tíme rovesníckych mediátorov zabojovať prostredníctvom PRVEJ INICIATÍVY ROVESNÍCKEHO MEDIÁTORA. Ňou je získanie odporúčania minimálne dvoch spolužiakov z rôznych tried, jedného pedagóga, rodiča a jedného nepedagogického zamestnanca.
Fotografie: Spojená škola Nižná
———
Späť